18 Aralık 2014 Perşembe

Expendables 3 '' Yüksek Doz Aksiyon ''





Devir ne olursa olsun, aksiyon her zaman tutacaktır, dozuda  çok önemlidir. Bunu en iyi bilen oyunculardan biride Sylvester Stallone ‘ dur. Usta sen bu işi iyi biliyorsun. Hataların olabilir ama her seferinde biraz daha iyi bir yapımla dönüyorsun. Hikayeyi her yerde kısa notlarla okuyabileceğiniz için ben bu konu yerine yönetmenlik, senaristlik ve oyunculuk adına değindim.

The Expendables serisinin başı ile 2010 yılında doksanların aksiyon mantığı ile geri dönen Sylvester Stallone, yönetmen koltuğunda ve oyuncu olarak yer almıştı. Kendisinin senaryoya dahil olmasını isterdim ama ilk yapımda senaryoda yer almadı. Keşke kendi çekmeseydi diye, yönetmenliği ile ilgili eleştiriler aldı. Uzun zaman doksanların mantığında film izlemeyenler için, ‘’ içinde bende varım ‘’ ufak hatalar dışında bence tatmin edici bir film yapmıştı. Başarı sadece benim gözümde başarı değil ki ; $80.000.000 yatırdıkları film bütçesinden, $301,023,331 dolar kazandılar. Bazı izleyiciler, oyunculardan dolayı izledik dese de güzel olmayan bir şey izlenmez.
 serinin ikinci filminde 
Sylvester Stallone senarist ve oyuncu olarak yer aldı. Bu sefer yönetmen koltuğunda Simon west oturmuştu. Peki iyi yönetti mi filmi derseniz,  bence çok kötüydü. Sylvester Stallone yönetmen koltuğunda  daha iyi bir iş çıkartırdı. Bölük pörçük sahneler ve beklenen kamera açılarını yakalayamama, sahne çekimleri beni çok rahatsız etmişti. Ama senaryo izlettirmişti. Yine doksanlar mantığı espiriler ve oyuncu kadrosu ile izlenmeye değerdi, ama ilki kadar beni mutlu etmemişti. Neyse ki 100 milyon $ yatırılan bütçe 312.5 milyon $ olarak geri döndü. Üstteki ilk seri cirosuna göre artış var demem o ki sevenleri azalmıyor, artıyor.




The Expendables 3 gelelim serinin son çekilen filmine herkesin merakla beklediği kadro açıklandı ve kısa bir süre sonra filmi çekildi. Fragmanlarını izleyince bu sefer senaryoda yönetmende tam oturmuş galiba dedim. Heyecanla izlemeye başladım. Gördüm ki senarist, hikaye ve oyuncu olarak Sylvester Stallone çok başarılıydı. ‘’ botoks etkisi ile her ne kadar mimiklerini oynatamasada, top sakalın kesilmesi iyi olmuş. ‘’ Bu usta yıldızımız kendisine daha çok alan yarattığında daha başarılı oluyor. Baştan sona izlemesi keyifli, espirileri, oyunculukları, görüntü ve sahneleri ile tam not alınan bir filmdi. Sahnelerin birbirini tamamlaması, iki saati sıkmadan güzel aksiyon ve sözlerle bitirmesi filmi daha üst bir seviyeye çıkarmış. Bir ve ikiye göre hem  hasılatın hem beğeninin daha yüksek olacağı bir film geliyor. Bence kaçırmayın. Bir çok oyuncuyu filmine taşıyabilen tek film olma özelliğine sahip. Başarısına görsellik ve kalite olarak yönetmen Patrick Hughes ‘ da çok şey katmış. Övgüyü hak ediyor. Eski oyunculardan biz hala buradayız aksiyonda çekeriz ibaresini çokça göreceksiniz, bir  ara Antonio Banderas ve Sylvester Stallone yüz yüze geldiği sahnede,aklıma  beraber çevirdikleri ‘’ Suikast Çemberi ‘’  filmi geldi. Ne kadar gençtiler, birde şimdi ki hallerine baktım. Benim gibi yaşı ermiş izleyicilerim izlerken ne demek istediğimi anlayacaklar, ama bu can sıkıcı değil keyif verici olacak. Dedim ya biz ölmedik yaşıyoruz diyorlar. ‘’ bu üç serinin en büyük özelliği filme katılan her oyuncu, rolünü gerçekçi bir şekilde kendi gibi oynayabilmesi, bu yüzden unutulmazlar arasına girecek bir seri ile geri geliyor oyuncularımız. Mel Gibson uzun bir aradan sonra iyi ki döndü, tabi filmde Cehennem Silahı 4 teki gibi bir aksiyon beklemeyin. Yine de size onu tekrar ekranda izlemeniz bile keyif vericek.
Sylvester Stallone ile ilgili şu dip notu da düşmek lazım. Hayatında başarısını aslında Rocky Balboa ile yakalamıştır. Film Amerikada ve dünyada çok ses getirmiştir. Philadelphia ‘da Museum of Art  merdivenlerini çıktıktan sonra o bölge Museum of Art  olarak değil, Rocky Balboa ‘nın özgürlük koşusu yaptığı yer olarak bilinir. Dünyaya en iyi reklamı bu konuda film ile unutulmaz sahneler arasına sokan başarılı kişi, başta da dediğim gibi Yönetmen, Yapımcı, Senarist ve oyuncu olarak karşımızda olan Sylvester Stallone başarmıştır. O yüzden ben bu büyük oyuncuya ancak saygı duyarım.
The Expendables 4  gelir mi ?  Her ne kadar son bölümde Sylvester Stallone  emekliyiz dese de, dörtte, beşte gelicek diyorum, aynı oranda belki daha da fazla izlenme olasılığı da büyük olacak. Bu arada bu filmde müziklere dikkat edin, konu ile alakalı müzikler yerleştirilmiş.Şimdiden filme gidecekler için iyi seyirler dilerim.
Murat Sari
Muratsari8084@hotmail.com
Https:// twitter.com/muratsari8084
02.08.2014









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder